90 nap diéta

90 nap diéta

A miértek

2021. szeptember 04. - Vadics

Egy kis előszó, mielőtt belevágok a lecsóba:

Nem hiszek a 90 napos diétában. Nem hiszek abban, hogy attól fogysz, hogy a fehérje "nem érintkezik" a szénhidráttal. Minden étel tartalmaz ezt is, azt is. Plusz a 90 napos diéta felépítése már alapból eléggé megkérdőjelezhető: ha úgy vesszük 1 fehérje és 3 szénhidrát napból áll, ami egy elég szerencsétlen elosztás.

Abban hiszek, hogy attól fogyunk, ha kalóriadeficitet hozunk létre, ami a 90 napos diétával működhet is, végül is a szénhidrát nap kivételével eléggé valószínű, hogy a maradék 3 nap nem viszünk be túl sok kalóriát.

Pár éve kipróbáltam ezt a diétát, kíváncsiságból, mert többen dícsérték. Rögtön az elején feltűnt, hogy nagyon furcsa a napok elosztása, szóval csak az első hónapban követtem a szabályokat, utána változtattam: kivettem a szénhidrát napot, és helyette fehérjenapot tartottam. Tehát a sorrend így a következő: fehérje nap, zöldség nap, fehérje nap, gyümölcs nap. A szénhidrát nap, amikor a diéta szerint megengedett a pizza meg a csokitorta, szerintem nem fér bele egy diétába, ennek a kihagyásával sokkal egészségesebbé vált az egész. Az eredeti szénhidrát napok nekem csak hasfájást okoztak.

Több személyreszabást is végeztem, hogy számomra kényelmesebb legyen ez a 3 hónap. Például minden nap megengedem magamnak, hogy tejet rakjak a kávémba (a növényi eredetű tejek nagyon szuperek, de őszintén szólva nekem sajnos nem ízlenek), ezen aztán nem múlik semmi, a kedvem pedig sokkal jobb. A gyümölcsnapon pedig engedélyezek magamnak egy vízzel főzött zabkását friss gyümölcsökkel, kb 250 kalória értékben, hogy ne csak gyümölcs legyen egész nap a gyomromban.

Persze felmerülhet a kérdés, hogy akkor miért tűzök ki magam elé 90 napot, miért nem étkezek normálisan, kalóriadeficittel? A válasz erre csak annyi, hogy az a típusú ember vagyok, akinek szüksége van szabályokra, különben elkanászodik :) Sokkal jobban tudom tartani magam egy célhoz, ha adok magamnak határidőket és betartandó szabályokat. Ha a fentebb leírt utasításokat követem, jobban fogyok, mint amikor normálisan étkezem, ügyelve arra, hogy kevesebb kalóriát vigyek be. Tapasztalat, hogy ha csak igyekszem kevesebb kalóriát bevinni, akkor sokkal többször csábulok el a kenyér, tészta, csoki fele, de a szabályok, amiket felállítok magamnak, megkövetelik, hogy kreatívvá váljak, és kiváltsam a szénhidrátot egészségesebb alternatívákkal. :) Plusz 90 nap megvonás után sokkal könnyebben étkezem később is szénhidrátszegényebben.

Mivel a diéta 4 napokra van felbontva, ezért én is 4 naponta fogok bejegyzést írni, minden gyümölcs nap végén. Ezt a blogot magamnak írom, az a célom vele, hogy dokumentálni tudjam a haladásom. Ha segít rajtam kívül bárkinek is, az tök jó, de tényleg nem ezért írom elsősorban :D (De tény, hogy én örültem volna egy hasonló blognak, amikor először belevágtam ebbe, ezért is döntöttem amellett, hogy nem csak Wordben vezetem magamnak az eredményeket, hanem inkább blog formájában)

Fel fogom mindig jegyezni a bevitt kalóriákat és a testmozgást is. Ezeknek a kiszámolásához a KalóriaBázis nevű honlapot használom, ami nagyon sokat segít, ha az ember fogyni szeretne.

Amit még tudni kell az elején:

26 éves vagyok, 172 cm, jelenleg 75 kg. Amikor nekiláttam ennek a diétának kb 3 éve, akkor 77 kg voltam, és azt a kb 10 kilót szerettem volna leadni, ami az előtte való években felkúszott rám. A diétával lefogytam 68 kilóra, szóval újra 38-as méret lettem, amivel nagyon meg voltam elégedve. Az, hogy most ismét 75 kg vagyok, jórészt amiatt van, hogy közben végeztem az egyetemmel és elkezdtem irodai ülőmunkát végezni + jött a COVID a home officeal. Engem is eléggé megviselt mentálisan az egész helyzet, és így nagyon minimálisra csökkent a testmozgás is ebben az elmúlt másfél évben. Remélem amit most leadok, az lent is marad :) Kezdjünk is bele!

1. nap, fehérje

Reggeli: tejeskávé és 1 db banán + 3 db szilva (206 kcal)

Reggelente munka előtt sosincs étvágyam, szóval általában 9 körül szoktam bekapni valamit

Ebéd: chili con carne + 1 evőkanál 12 százalékos tejföl (782 kcal)

Hétközben a Jófalatról rendelünk ebédet, és csak hétvégén főzünk, most könnyű volt találni olyat, ami beleillik a fehérje napba, ez nem lesz majd mindig ilyen egyszerű :)

Uzsonna: tejeskávé + 90 gr krémtúró (280 kcal)

Vacsora: 100 gr csirkemell sonka, 250 gr zsírszegény túróval, amit megfűszereztem finomra (320 kcal)

Délután elmentem az edzőterembe egy trambulinos edzésre (igen, van ilyen és nagyon jópofa :D), amivel kb 400 kalóriát égettem. Tehát: bevitt kalória 1587, elégetett kalória 400.

 

2. nap, keményítő

Reggeli: tejeskávé, 1 db banán (171 kcal)

Ebéd: Nem volt sok időm, szóval egy adag Uncle Bens paradicsomos-bazsalikomos rizst ettem egy kis aszalt paradicsommal a tetején (459 kcal)

Uzsonna: tejeskávé, 6 db puffasztott rizs (300 kcal)

Vacsora: házi gazpacho leves rengeteg uborkával, paradicsommal, paprikával elkészítve + 2 db puffasztott rizs (306 kcal)

Napi kalóriabevitel: 1303

 

3. nap, fehérje

Reggeli: tejeskávé, 1 db banán (171 kcal)

Ebéd: egy nagy adag gazpacho az előző napról, 1 kanál tejföllel (400 kcal, legszívesebben az égvilágon mindenbe raknék tejfölt)

Uzsonna: tejeskávé (88 kcal)

Vacsora: rántotta 4 tojásból, paradicsommal, csirkemell sonkával, kevéske sajttal és egy kis tejföllel (504 kcal)

Napi kalóriabevitel: 1163

 

4 nap, gyümölcs

Reggeli: tejeskávé, 1 db banán, 1 db alma (266 kcal)

Ebéd: Vitalis zabkása egy kis málnával, ribizlivel és áfonyával (250 kcal)

Uzsonna: Smoothie banánból, eperből, málnából egy kis tejjel (207 kcal)

Vacsora: gyümölcssaláta almával, sárgabarackkal, szilvával + egy kis mandulával és dióval (421 kcal)

Érdemes beiktatni a gyümölcsnapokra a csonthéjasokat, tele vannak jóféle zsírokkal

Napi kalóriabevitel: 1141

Edzés: félóra hullahopp karika, -200 kcal

 

A célom egyébként a napi 1200-1500 közötti kalóriabevitel lenne, de ez most így jött ki :)

A bejegyzés trackback címe:

https://90-60-90.blog.hu/api/trackback/id/tr1416679754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása