90 nap diéta

90 nap diéta

Az a fránya dödölle!

2021. szeptember 13. - Vadics

Sziasztok!

Na, hát ez a hétvége pontosan olyan rémesen telt diéta szempontjából, mint gondoltam :)

Anyóséknak nem mondtam, hogy diétázom, mert ez nekem inkább magánügy, de úgy voltam vele, hogy ő amúgy is mindig csinál a húsok mellé salátákat, szóval gondoltam azért nagyjából tudok majd diétásabban enni. NOPE. Szombati ebéd: hortobágyi húsos palacsinta. Vasárnap: átjött a zalai nagymama egy nagy tál dödöllével.

One does not simply say no to dödölle :D Szóval ilyen volt a hétvégém, fel se viszem az adatokat a szombat-vasárnaphoz, mert fogalmam sincs, hogy miből hány grammot ettem és mennyi kalóriát tartalmazhatott.

Megoldás: két nappal tovább csinálom majd a diétát :) illetve valószínűleg erre jönnek még napok, az ilyen hétvégéket nehéz jól megoldani, de szerintem ezt fölösleges túlstresszelni.

Itt négyes blokk első két napja:

9. nap - fehérje

Reggeli: tejeskávé, banán (171 kcal)

Ebéd: Csirkés, joghurtos, mindenfélés saláta (523 kcal)

Uzsonnára meg vacsorára elosztottam 250 gr túrót a következő felosztásban:

Uzsonna: tejeskávé, túró és egy kis görög joghurt eritrittel ízesítve + pár szem mazsola (357 kcal)

Vacsora: túró egy kis tejföllel és aszalt paradicsommal bekeverve, fűszerezve + 100 gr csirkemell sonka és egy fél kigyóuborka

Fehérje napokon szeretek csirkemell sonkákat feltekerni tejfölös túróval, nagyon passzolnak egymáshoz az ízeik :)

Összegzés: 1487 kcal

 

10 nap - keményítő

Előző este főztem másnapra ebédet, méghozzá a világ (szerintem) legfinomabb levesét, édesburgonya krémlevest. Ez a recept nagyon kedves a szívemnek, mert egy lengyel barátnőmtől kaptam amikor mindketten Norvégiában tanultunk. Persze a recept se nem lengyel, se nem norvég, de mindig ő és Norvégia jutnak eszembe, amikor elkészítem. És elég gyakran elkészítem, nekem ez a téli go-to levesem, annyira lélekmelengetően finom, hogy a hideg hónapokban kb kéthetente vagy havonta egyszer el kell készítenem, és ráadásul most a keményítő napba is tökéletesen beleillik :) Itt a receptje, váljék mindenkinek az egészségére:

Hozzávalók:

- 2-3 édesburgonya (700 gr - 1 kg között kb)

- 1 nagyobb vöröshagyma

- 3-5 gerezd fokhagyma

- 1 liter víz 2 db húsleveskockával (húsleveskocka nélkül is)

- 4 dl kókusztejszín / kókusztej

- egy kis olivaolaj vagy bármilyen zsiradék

- fél citrom vagy lime

- fűszerek: só, bors, curry, gyömbér, chili, garam masala fűszerkeverék, koriander/petrezselyem

A garam masalát ki lehet persze váltani, nekem is csak mostanában lett, addig csak olyan fűszereket adtam a leveshez, ami benne van ebben a keverékben.

Recept:

Vágd fel kockákra a vöröshagymát és kezd el egy lábosban pirítani a kevéske olajon. Mikor már kicsit megfonnyadt, dobd hozzá a kockákra vágott vagy átpréselt fokhagymát, illetve a fűszereket is + a húsleveskockákat. Mikor kezd illatozni, dobd rá a meghámozott és felkockázott édesburgonyát, majd rövid kevergetés után öntsd hozzá a vizet.

Az édesburgonya hamar megpuhul, 20-30 perc után már esélyesen jó lesz. Mikor már puha az édesburgonya, vedd le a lángról és az egész kotyvalékot botmixeld vagy turmixold össze, hogy jó krémes állagot kapj.

Amikor ez is megvan, facsard bele egy fél citromnak vagy limenak a levét, öntsd hozzá a kókusztejet, rakd vissza picit a lángra melegedni, és már kész is :)

Tálaláskor lehet még rá dobni egy kis koriandert, és nagyon finom egy kanál tejföllel vagy natúr joghurttal.

Ha nincs kókusztejed, akkor készülhet tejjel vagy tejszínnel is (persze akkor már kevésbé passzol a fehérjementes naphoz, de na). Ha így csinálom, akkor általában 2 dl főzőtejszínt és 2 dl tejet rakok bele, de most volt kókusztejem :) Ez a leves meglepően kevés kalóriát tartalmaz, 1 normál tányérban van nagyjából 200 kalória.

Reggeli: tejeskávé + banán (171 kcal)

Ebéd: naaaagy adag leves + 3 db puffasztott rizs (549 kcal)

Uzsonna: tejeskávé (66 kcal)

Vacsora: leves + 4 db puffasztott rizs (400 kcal)

Összegzés: 1185 bevitt kcal

A bejegyzés trackback címe:

https://90-60-90.blog.hu/api/trackback/id/tr1516685118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása